November 16, 2012

Interview By Internet Journal About Myanmar Communication Draft Law




 စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီးကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္အသင္း အတြင္းေရးမွဴး ဦးေဇာ္သူရိန္ထြန္းႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္းအေၾကာင္း ေမးျမန္းျခင္း


၁။ ဒီလ ၇ ရက္ေန႔က ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းထြက္လာပါတယ္။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ဒီဥပေဒအၾကမ္းအေပၚကို တစ္ဦးတည္းအျမင္နဲ႔ ျခံဳငံုသံုးသပ္ခ်က္ေလး ေျပာေပးပါလား။

ဥပေဒၾကမ္း ထြက္လာတာကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ျပည္တြင္းကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္ေတြ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ သံုးစြဲသူေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ ဒီထက္ပိုေကာင္းေအာင္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

၂။ အိုင္စီတီနယ္ပယ္ကလူေတြ အရင္ကေျပာေနၾကတာက ဥပေဒမရွိလို႔ အလုပ္မျဖစ္တာတဲ့ အခုဥပေဒၾကမ္းထြက္လာၿပီေလ။ ဒီေတာ့မၾကာခင္မွာ အတည္ျပဳႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည့္ရတာေပါ့။ ဒါဆိုရင္ အရင္ကအလုပ္မျဖစ္ဘူးလို႔ေျပာေနတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ အလုပ္ျဖစ္လာႏိုင္မွာလဲ။

အရင္က ဥပေဒမရွိလို႔ အလုပ္မျဖစ္ဘူးလို႔ ေျပာၾကာတာေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဥပေဒမရွိလို႔ အလုပ္မျဖစ္တာထက္ ရွိတဲ့ဥပေဒကလည္း အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အခု ဥပေဒၾကမ္းအရေတာ့ Operator ေတြ ေလွ်ာက္ထားလို႔ ရလာၿပီ၊ ISP လုပ္ကိုင္ခြင့္ေတြ ေလွ်ာက္ထားလို႔ ရလာၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါဟာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ တိုးတက္လာတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။


၃။ ဥပေဒၾကမ္းဆိုတာ ေလ့လာအႀကံျပဳႏိုင္ဖို႔အတြက္ ထြက္ရွိလာတာေလ။ ဒီေတာ့ ဒီဥပေဒအႀကမ္းအေပၚမွာ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္၊ လိုအပ္ခ်က္၊ မလုိအပ္ခ်က္ေတြကို ဘယ္လိုမ်ိဳး ေလ့လာအႀကံျပဳခ်င္ပါလဲ။

အားနည္းခ်က္
အခုဖတ္ေနသေလာက္ကေတာ့ ပုဒ္မ (၆၆) (ခ)ကို ဥပေဒပညာရွင္မ်ား ျပန္လည္သံုးသပ္ စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္။ သူ႔ထဲမွာ ေရးထားတာက
(ခ) မိမိႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ကို မရိုးမေျဖာင့္ေသာ သေဘာျဖင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္မရွိဘဲ လက္ခံျခင္း၊ ၾကားျဖတ္ဖမ္းယူျခင္း၊ ပို႔လႊင့္ျခင္း၊ ထုတ္လႊင့္ျခင္း၊ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း သို႔မဟုတ္ ေပးေ၀ျခင္း အဲဒီလို လုပ္ရင္ ေထာင္ဒဏ္ သံုးႏွစ္ျဖစ္ေစ၊ ေငြဒဏ္ျဖစ္ေစ၊ ဒဏ္ႏွစ္ရပ္လံုးျဖစ္ေစ ခ်မွတ္ႏုိင္သည္ဆိုၿပီး ေရးထားပါတယ္။ မရိုးမေျဖာင့္ေသာသေဘာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးဟာ အမ်ားႀကီးအဓိပၸာယ္ထြက္ပါတယ္။ ဆိုလိုခ်င္တာက မိမိႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ဆိုတာကို ဘယ္လိုသတ္မွတ္မလဲ၊ လူတစ္ဦးမွာ မင္းကေတာ့ ဘယ္သတင္းနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ ေရးစရာမလိုဘူး၊ ျဖန္႔စရာမလိုဘူးလို႔ သတ္မွတ္ပိုင္ခြင့္ ဥပေဒမွာ ရွိသင့္သလားေပါ့။ သက္ဆိုင္သည္၊ မသက္ဆိုင္သည္ကို အဓိကမထားဘဲ  ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးနဲ႔ နယ္ေျမေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညႊတ္ေရး
၊ စီးပြားေရး ဒါမွမဟုတ္ ယဥ္ေက်းမႈထိခုိက္ေစမယ့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ိဳးကိုပဲ Focus ထားရင္ ပိုေကာင္းပါလိမ့္မယ္။

၆၆ (က)မွာက် မမွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ကို မရိုးမေျဖာင့္ေသာ သေဘာျဖင့္ လက္ခံျခင္း ဆိုတာ ပါျပန္တယ္၊ သတင္းအခ်က္အလက္ လက္ခံမႈဆိုတာက ဥပမာ အီးေမးလ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံလိုသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံလိုသည္ျဖစ္ေစ ပို႔တဲ့သူက ပို႔လိုက္တာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာမွာပါပဲ။ ရိုးေျဖာင့္စြာ လက္ခံျခင္း ဟုတ္မဟုတ္က ေနာက္ပိုင္းကိစၥ၊ ဒီ မမွန္ကန္တဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ကေတာ့ ကိုယ့္ဆီေရာက္လာၿပီ။ ဒါဟာ အျငင္းပြားစရာ Clause ျဖစ္ေနပါတယ္။ အရင္ အစိုးရလက္ထက္တုန္းက အဲဒီ အီးေမးလ္လက္ခံမႈနဲ႔ အမႈေတြ စီရင္ခ်က္ခ်ခဲ့တာေတြ ရွိပါတယ္။ အီးေမးလ္ဆိုတာမ်ိဳးက ကိုယ္က ေရြးခ်ယ္ခြင့္မွ မရွိတာပဲ။ အဲဒါကို ဘယ္အီးေမးလ္လက္ခံထားလို႔ဆိုၿပီး ေထာင္ဒဏ္ခ်ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြ အမ်ားအျပားရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ မမွန္ကန္ေသာ သတင္းအခ်က္အလက္ကို မရိုးမေျဖာင့္ေသာ သေဘာျဖင့္ လက္ခံၿပီး ထိန္းသိမ္းထားျခင္းလို႔ ျပင္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ့္အီးေမးလ္ထဲ မဆိုင္တာေတြ၀င္လာရင္ ဖ်က္သာပစ္လိုက္၊ ဒါဆို အကာအကြယ္တစ္ခု ရတယ္လို႔ ေျပာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

ပုဒ္မ (၃၂) ကမွာ လုပ္ငန္းလိုင္စင္ရရွိသူသည္ ခြင့္ျပဳေပးထားေသာ ၀န္ေဆာင္ခႏႈန္းထားႏွင့္အညီ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ လို႔ ေရးထားျပန္ပါတယ္။ ၀န္ေဆာင္ခႏႈန္းထားကို အရင္ဆံုး ဦးစီးဌာနကို တင္ရမယ္၊ ဦးစီးဌာနက ခြင့္ျပဳမွာသာ  အဲဒီႏႈန္းထားနဲ႔ ေကာက္ခံလို႔ ရမယ္။ အဲဒီေတာ့ Operator တစ္ဦးဦးက မိုဘိုင္းလ္ဖုန္းအတြက္ ဆင္းကဒ္တန္ဖိုး တစ္ေထာင္ယူမယ့္ကိစၥမ်ိဳးကို အဲဒီဦးစီးဌာနက ခြင့္ျပဳေပးႏိုင္မလား၊ ဒါေတြက စဥ္းစားစရာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ငါးေထာင္တန္ကိစၥတုန္းက မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူးဆိုၿပီး ခါးခါးသီးသီး ျငင္းခဲ့တဲ့ သာဓကေတြက ရွိတာကိုး။ Price Regulation လုပ္ရင္းနဲ႔ တစ္ဘက္က Price Limitation ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အေမရိကန္မွာဆိုရင္ FCC က အမ်ားဆံုး ေကာက္ယူႏိုင္မယ့္ ႏႈန္းကိုပဲ သတ္မွတ္ေပးတယ္။ အဲဒီႏႈန္းထားထက္ နည္းၿပီး ေကာက္တာ၊မေကာက္တာက Operator ရဲ႕ သေဘာပါ။ အဲဒီ ၀န္ေဆာင္ခႏႈန္းထားေတြကိုလည္း အစိုးရက မယူသလို အဲဒီ၀န္ေဆာင္ခ ႏႈန္းထားေတြအေပၚမွာ အခြန္ေကာက္ခံျခင္းလည္း မလုပ္ပါဘူး။
ဒီဥပေဒၾကမ္းမွာက်ေတာ့ အဲဒီ သံုးစြဲသူေတြဆီက ရတဲ့ ၀န္ေဆာင္ခ ေတြကို လုပ္ငန္းလိုင္စင္ ရွိတဲ့သူက အျပည့္အ၀ရမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို သြင္းရမွာလား အဲဒါကို သဲသဲကြဲကြဲ လံုး၀မပါပါဘူး။ ဒါဟာ တကယ့္ကို အေရးႀကီးတဲ့အပိုင္းပါ။

ဥပေဒရုပ္သိမ္းလိုက္တာကလည္း Myanamr Telegraph Act နဲ႔ Wirelesss Telegraph Act ကိုပဲ ရုပ္သိမ္းလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၆ တုန္းက ျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဥေပဒ ပုဒ္မ ၃၁ နဲ႔ ၃၂ ဟာ အခု ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒနဲ႔ဆိုရင္ အဓိပၸာယ္တူတာေတြပါေနေပမယ့္ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္က် မတူျပန္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ၉၆ ဥပေဒကိုလည္း ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔လိုပါတယ္။ ျပစ္မႈတစ္ခုအတြက္ ဥပေဒႏွစ္ခု ထပ္ေနတာက ဘယ္လိုမွ အဆင္ေျပႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး နာမည္ႀကီး အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒကိုလည္း အခုထိ မဖ်က္သိမ္းေသးပါဘူး။

ပုဒ္မ ၇၃ မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က မည္သည့္သတင္းအခ်က္အလက္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးကိုမဆို ၾကားျဖတ္ဖမ္းယူႏိုင္ေရးအတြက္ ညႊန္ၾကားႏိုင္သည္ဆိုၿပီး ပါပါတယ္။ ဒါကို Lawful Inception လို႔ ေခၚပါတယ္။ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါက ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးဘက္ကၾကည့္ရင္ ျဖစ္သင့္တယ္ထင္ရေပမယ့္ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ လံုၿခံဳေရးရႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ရင္ေတာ့ ဘယ္သူမွ လိုလားမွာ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ Lawfaul Inception ထက္ Unlawful Inception ေတြ ျဖစ္လာရင္ User ဘက္က ဘယ္လို တန္ျပန္ အေရးယူမႈ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာက် မပါဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ၂၀၀၆တုန္းက ဂရိႏိုင္ငံရဲ႕ Vadafone ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီဟာ သူ႔ရဲ႕ Customer ေတြကို Unlawful Inception ကေန ကာကြယ္မေပးႏိုင္ခဲ့လို႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀၀၀၀၀၀ ဒဏ္ရိုက္ခံခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးေတြ ရွိပါတယ္။

၆၅ (က)မွာက် ညစ္ညမ္းေသာ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ေပးပို႔ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း သို႔မဟုတ္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းလုပ္ရင္ ေထာင္ဒဏ္ သံုးႏွစ္ဆိုၿပီး ေရးထားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကာယကံရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲဆိုတာ ထည့္သြင္းသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ညစ္ညမ္းေသာ ဆိုတာႀကီးက အမ်ားႀကီး အဓိပၸာယ္ထြက္ပါတယ္။ လိင္မႈဆိုင္ရာ ကိုေျပာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တျခား ဘာရွိေသးလဲေပါ့။

အားသာခ်က္
အခုေခတ္စားေနတဲ့ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ယက္တစ္ခုခုကို သံုးၿပီး အသေရဖ်က္တာေတြ၊ ၿခိမ္းေျခာက္တာေတြ အတြက္ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ေတြ ပါလာပါတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ဗိုင္းရပ္စ္ ၀င္ေအာင္ လုပ္တာ၊ မရိုးသားတဲ့စိတ္နဲ႔ Hacking လုပ္တာေတြအတြက္ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္ေတြ ပါလာတာက ေကာင္းမြန္တဲ့ ထည့္သြင္းမႈေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ မူပိုင္ခြင့္ကို အကာအကြယ္ေပးထားတဲ့ ပုဒ္မေတြလည္း  ပါပါတယ္။

လိုအပ္ခ်က္
ေရွ႕ပိုင္းက ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ၊ ဆက္သြယ္ေရးကေန ရရွိတဲ့ ၀န္ေဆာင္ခေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကို သြင္းရမွာလား၊ ကုမၸဏီက ရမွာလားဆိုတာ သဲသဲကြဲကြဲ မပါပါဘူး။ အဲဒါလိုပါတယ္။ ၉၃ခုႏွစ္တုန္းက ထုတ္ျပန္ခဲ့တဲ့ ၿဂိဳလ္တုရုပ္ျမင္သံၾကား ဖမ္းစက္ဆိုင္ရာအမိန္႔ဆိုတာကလည္း ဒီဥပေဒနဲ႔ဆိုရင္ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဖ်က္သိမ္းသင့္ပါၿပီ။

၄။ ႏို၀င္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈဥပေဒဆိုတာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကေန အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးလည္း ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္ အင္အားႀကီးမားတဲ့ ျပည္ပအိုင္စီတီရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏံွမႈ လုပ္ငန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈဥပေဒနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒတို႔ရဲ႕ အေျခအေနေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေနတာလို႔ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ သူတို႔ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ ဥပေဒႏွစ္ခုလံုးကို သူတို႔ေတြ အခုအခ်ိန္မွာ ျမင္ေတြ႕ေနရၿပီလို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ထင္တယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္တြင္းအိုင္စီတီနယ္ပယ္မွာ ျပည္ပရင္းႏီွးျမွဳပ္ႏံွမႈလုပ္ငန္းေတြ ၀င္ေရာက္လာႏိုင္ၿပီလို႔ ယူဆပါလား။ ဘယ္လိုအတုိင္းအတာေတြ ဘယ္လိုမ်ိဳးပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ႔ ၀င္ေရာက္လာမယ္လို႔ေမ်ာ္မွန္းထားပါလဲ။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ အခု ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္း အတည္ျဖစ္သြားၿပီး နည္းဥပေဒေတြလည္း ထြက္လာမယ့္အခ်ိန္ေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္ပရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေတြ လာေကာင္းလာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ Operator အေနနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ISP အေနနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ မိုလ္ဘိုင္းလ္ဖုန္း ထုတ္လုပ္သူေတြအေနနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုဥပေဒၾကမ္းအရ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးျခင္း မေပးျခင္းက ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနအေပၚမွာပဲ မူတည္ေနပါတယ္။

၅။ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကေျပာထားတာရွိတယ္ အသစ္ထြက္ရွိလာမယ့္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒမွာ ပုဂၢလိကအခန္း႑လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ အမ်ားအျပားပါလာပါလိမ့္မယ္တဲ့။ အခု ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္းကို ေလ့လာတဲ့အခါ သူတို႔ေတြေျပာတဲ့အတိုင္း အမ်ားအျပားပါ၀င္ေနတယ္လို႔ ယူဆမိပါလား။

ဥေပဒအရ ပုဂၢလိကအခန္းက႑ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးလိုက္တာေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးက ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြနဲ႔ခ်ည္းပါပဲ။ ေလွ်ာက္ထားမႈကို ျငင္းပယ္ႏိုင္ပါတယ္။ အေစာက ေျပာခဲ့သလို Operator လုပ္လိုသူေတြအတြက္ အ၀င္အထြက္ေခၚဆိုခ ကို ဘယ္သူက ရမယ္ဆိုတာမ်ိဳး မပါေသးပါဘူး။

၆။ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးရင္ နည္းဥပေဒဆိုတာကလည္း ဆက္လက္ထြက္ရွိလာမွာပါ။ နည္းဥပေဒထြက္ရွိလာတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးအခ်က္အလက္ေတြ ပါ၀င္လာေစခ်င္ပါလဲ။
နည္းဥပေဒထက္ ဒီဥပေဒၾကမ္းကိုပဲ ထပ္မံျပင္ဆင္သင့္ပါေသးတယ္။ နည္းဥပေဒ ဘယ္လိုလဲေရးေရး မူလဥပေဒကို ေက်ာ္လို႔မရတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မူလဥပေဒကသာ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္ေနဖို႔လိုပါတယ္။

၇။ ဥပေဒထြက္ရွိလာတဲ့အခါ အသံုးျပဳသူေတြ၊ စီးပြားေရးသမားေတြ၊ ပညာရွင္ေတြဟာ ဥပေဒေၾကာင့္ ဘယ္လိုမ်ိဳးအေထာက္အကူေတြရရွိလာႏိုင္လဲ။

ဒီဥေပဒၾကမ္းထဲမွာောတ့ အသံုးျပဳသူေတြအတြက္ အကာအကြယ္ေပးမႈ ထိထိေရာက္ေရာက္ ေရးထားတာမေတြ႕ပါဘူး။ ၃၃(က)မွာေတာ့ အသံုးျပဳသူကို အကာအကြယ္ေပးသည့္ သင့္ေလ်ာ္ေသာစံႏႈန္မ်ားအား ၀န္ႀကီးဌာန၏ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ သတ္မွတ္ေပးရမည္ ဆိုတာပါေပမယ့္ အဲဒီ စံႏႈန္းဆိုတာ အခုထိ ထုတ္ျပန္ထားတာ မရွိေသးပါဘူး။ ဦးစီးဌာနရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ရသြားတဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြအတြက္ေတာ့ သူတုိ႔စီးပြားေရးကို အေထာက္အကူျပဳသြားမွာ အမွန္ပါပဲ။ ပညာရွင္ေတြအေနနဲ႔ေတာ့ Telecommuniation နဲ႔ networking ဆိုင္ရာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပါလာပါလိမ့္မယ္။

၈။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒေၾကာင့္ ၁၀ ႏွစ္တာကာလအေက်ာ္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲျခင္းမရွိခဲ့တဲ့ အိုင္စီတီနယ္ပယ္မွာ ဘယ္လိုမ်ိဳးတိုးတက္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေတြးျမင္မိပါလဲ။
Operator အခ်င္းခ်င္း ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ၊ ISP အခ်င္းခ်င္းၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းသက္သာလာမႈေတြ၊ အျမန္ဆံုး ျမန္ဆန္လာမႈေတြ ျဖစ္လာမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ပင္မ Gateway က Bandwidth မ်ားမွ ျဖစ္မွာပါ။ ပင္မ Gateway ကို Bandwidth မခ်ဲ႕ပဲနဲ႔ေတာ့ ISP ဘယ္ႏွစ္ခုပဲ ခ်ေပးေပး လိုင္းျမန္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

၉။ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒၾကမ္းနဲ႔ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ေစ ျပ႒ာန္းမယ့္ ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒနဲ႔ျဖစ္ေစ ထြက္ရွိလာမယ့္ နည္းဥပေဒမ်ားနဲ႔ျဖစ္ေစ ရင္ထဲမွာေျပာျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားရွိပါေသးလား။

ျပည့္စံုေကာင္းမြန္မႈမရွိေသးပါဘူး၊ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနဲ႔ ဦးစီးဌာနရဲ႕ ကန္႔သတ္မႈေတြ မ်ားလြန္းေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။

1 comment:

  1. Talk with household, buddies, along with lawyers in regards to the divorce law firms that they have utilised. The information that you're going to receive from their website will allow you to find the appropriate divorce attorney. Whenever a couple of becomes married these people by no means anticipate winding up obtaining a divorce. Regrettably, divorce is now a lot more typical in the present modern society, where there is actually a lesser stigma that come with it. Nonetheless, it is always a difficult as well as mental quest.
    Divorce Attorney Virginia
    For those who have just about any buddies that have were required to proceed through this, ask them for an attorney's identify.

    ReplyDelete